Dárečky s potiskem | Dárečkyodsrdce.cz

Vážení zákazníci, dodání do Vánoc garantujeme u objednávek zadaných do 15.12.2024 (včetně).

Fotoobrazy

Jak objednat obraz, jaké fotografie se dají použít

Chci si objednat fotoobraz. Jak mám postupovat?

Fotoobraz je možné objednat prostřednictvím e-mailu, nebo on-line na PC, notebooku či v telefonu.

K vytvoření objednávky je potřebné připravit si fotografii nebo jinou grafiku s přiměřeným rozlišením a vybrat si typ a rozměr obrazu. Vytvoření objednávky přes aplikaci netrvá více než pár minut.

Na výběr jsou čtyřúhelníkové obrazy (obdélník i čtverec) KLASIK a PREMIUM. Oba typy se tisknou na kalibrovaných fotoplotrech Canon s vysokým rozlišením a věrností barev. Obrazy jsou napnuty na tzv. "skrytém" dřevěném rámu - plátno je napnuto i přes rám, takže samotný rám není viditelný.

Obrazy KLASIK se standardně tisknou na imitaci malířského plátna s matným vzhledem. Jsou dostupné v rozměrech od 20 x 20 cm do 100 x 200 cm (odstupňované po 5 cm). Plátno je na rámu přichyceno na zadní straně spinkami.

Na obrazy PREMIUM se používá materiál s vyšším obsahem bavlny a tmavší zadní stranou, která zvýrazňuje jeho přirozenost a zvyšuje nepropustnost světla. Inovovaný pevnější rám je z kvalitního dřeva (průřez 12 x 35 mm) s pevnými rohovými výztužemi (v každém rohu). Nový, preciznější, čistější a elegantnější způsob zpracování rohů obrazu bez záhybů a překrytí. Plátno je na rám uchyceno lepením pod tlakem bez spinek. Tyto obrazy jsou dostupné pouze v rozměrech 40 x 40 cm, 40 x 60 cm, 40 x 90 cm a 60 x 90 cm (všechny rozměry můžou být koncipované jak na výšku, tak i na šířku). Vhodné pro náročné zákazníky, jako doplněk luxusního interiéru.

Pro nedostatečnou kvalitu mi nejde nahrát obrázek do fotoobrazu. Co mám dělat?

Pro kvalitní tisk fotoobrazu je důležité dostatečné rozlišení použité předlohy (fotografie). Optimální je, když na 1mm délky obrazu připadá aspoň 5 pixelů fotografie (říkáme tomu hustota tisku 5px/mm). V nouzi se dá využít i fotografie s hustotou tisku 3px/mm. Tisk je však možný s mírným kompromisem v kvalitě. Při hustotě nižší než 3px/mm bývá kvalita obrazu zlá. Obraz je neostrý, barevné přechody nejsou plynulé, obraz může být rozrastrovaný (viditelné barevné body, raster).

Například, pro kvalitní tisk obrazu 40 x 60 cm je vhodná fotografie s rozlišením nejméně 1200 x 1800 px, idálně však aspoň 2000 x 3000 px. Pokud fotografie, kterou máte k dispozici nesplňuje uvedené kritéria, je vhodné buď zmenšit rozměr obrazu, nebo vybrat jinou fotografii.

Často se stává, že fotografie, které chcete použít na tisk, byly uloženy na sociálních sítích. Tyto fotografie obvykle nejsou vhodné pro tisk na velká plátna, protože při jejich uploadě na síť se automaticky degradují – snižuje se jejich rozlišení a komprimují se. Ideální je vždy dodávat fotografie původní, tedy přímo z fotoaparátu nebo mobilu, ty jsou zpravidla v dostatečném rozlišení.

Podobně i profesionální fotograf někdy odevzdá zákazníkovi fotografie (např. ze svatby) upravené a ve sníženém rozlišení (kvůli lepří manipulaci s fotografií).  Sám si však v archívu ponechá snímky ve vysokém rozlišení – obvykle stačí fotografa dodatečně požádat o podklady ve vysokém rozlišení.

Můžu si nechat vytisknout i obrázek z internetu nebo pouze svoji fotografii?

Po technické stránce je možné vytisknout jakoukoliv zákazníkem dodanou fotografii - z mobilu, fotoaparátu či stáhnutou "někde na internetu". I přesto je však potřebné věnovat výběru fotografie velkou pozornost.

Nejčastěji si naši zákazníci nechávají vytistknout na fotoobrazy své vlastní osobní fotografie - rodinné fotografie svých blízkých, vlastní portréty, umělecké fotografie, vzpomínky na dovolenou či jiná navštívená místa, domácí mazlíčky či celou koláž fotografií. Fotografie jsou obvykle zhotoveny vlastním mobilem či fotoaparátem, někdy i prošly úpravou v grafickém editoru. U takových fotografií je potřebné sledovat hlavně jejich technickou stránku - fotografie by měly být ostré, dobře nasvíceny a mít dostatečné rozlišení. Dále už záleží pouze na vkusu zákazníka, co bude na obrazu mít.

Poznámka: Vždy doporučeujeme používat soubory přímo z mobilu či fotoaparátu, ne soubory stažené ze sosiálních sítí, jelikož takové soubory mají často degradované rozlišení a obvykle nejsou vhodné pro velkoformátový tisk.

Komerční zákazníci (firmy, podnikatelé) používají i reklamní fotografie vlastních produktů, odkazy na historii firmy (historické fotografie firemních osobností, objektů či produktů), nebo i motivační obrazy. Pokud si tyto fotografie zákazník vyhotovil sám (nebo nechal vyhotovit profesionálním fotografem), i zde platí pouze kritéria uvedena u osobních fotografií.

U fotografií stažených z internetu je důležité sledovat omezení související s případnými autorskámi právy - ne každý na internetu dostupný obrázek či fotografie je autorem uvolněna pro využití na účely tisku či jiné formy šíření původního obsahu. Pokud však autor souhlasil s použitím svého díla na soukromé nekomerční použití a fotografie má dostatečné rozlišení pro velkoformátový tisk, je možné takové předlohy použít.

Pokud vhodnou fotografii nemáte a i přesto si chcete vyzdobit stěnu doma či v práci vkusným "vlastním" obrazem, můžete využít zdarma naši galerii uměleckých obrazů fotografů, kteří souhasili s bezodplatnám použitím jejich děl na nekomerční účely, nebo některou z fotobank s veřejně dostupnými a využitelnými fotografiemi. Více se dočtete na našem blogu a také v jeho pokračování.

Jaký je rozdíl mezi fotoplátnem a fotoobrazem?

Jako FOTOOBRAZ označujeme předlohu nebo jinou grafiku vytištěnou na vhodný nosič (médium) použitelný v interiéru samostatně jako dekorace, ať už ve formě zavěsení na stěnu nebo položení na nábytek. Fotoobrazy tiskneme na papír, plátno, plasty, kovové desky nebo i dřevo.

Samostatným podtypem fotoobrazů je FOTOPLÁTNO - jsou to obvykle fotografie (zřídkavě i digitálně vytvořené grafiky) vytisknuté na imitaci klasického malířského plátna (z toho vychází samotný název) a napnuté na dřevěný "ztracený" rám (označuje se tak proto, protože plátno je napnuté na rám tak, že samotný rám není viditelný). Fotoplátna se vyrábějí ve více provedeních lišícíh se použitým plátnem a zpracováním rámu (např. KLASIK nebo PREMIUM), nebo formátem obrazu (čtyřúhelník, šestiúhelník).

Fotografii je možné samozřejmě velkoformátově vytisknout i na samostatné plátno (tedy bez rámu), případně i na jiná média (různé grafické papíry, fotopapíry, samolepící folie, tapety atd.). Takové výtisky již však neoznačujeme jako fotoobrazy, ale jedná se o velkoformátový tisk.

Nelíbí se mi vytisknutý obraz, na displeji mého mobilu vypadá o dost lépe.

Fotoobrazy tiskneme zásadně na kvalitných fotoplotrech Canon v plném rozlišení a v true-color režimu. Kalibrované a pravidelně kontrolované jsou samotné plotry a při tisku se používají média (papíry, plátna) s definovanými barevnými profily, což zaručuje, že se na médium přenese skutečně to, co je obsahem předlohy (soubor s fotografií).

I přesto se Vám ale obraz nelíbí, vypadá nějak jinak, než jste jej viděli na displeji či monitoru. Co se stalo?

Na vnímání kvality obrázku v jakékoliv podobě má výrazný vliv hlavně velikost zobrazení a vlastnosti zobrazovacího média.

VELIKOST ZOBRAZENÍ je při vnímání případných chyb klíčová. Při zobrazení v malém rozměru (monitor počítače či dokonce displej mobilu) lidské oko nepostřehne běžné chyby zobrazení - nedoostřený obraz, nevhodné nebo nedostatečné nasvícení scény, pod- nebo přeexponování, přílišné ostré barevné přechody, šmouhy atd. Tyto vady při malém rozměru zobrazení zanikají a obrázek se nám zdá "bezchybný". Bohužel ale po zvětšení na rozměr velkého fotoobrazu se zvětší i vady a lidské oko je začne vnímat (obvykle velmi) rušivě.

ZOBRAZOVACÍ MÉDIUM má stejný vliv na vnímání případných chyb zobrazení. Nejčastějším problémem je nastavení aktivních zobrazovacích médií, jako je monitor počítače nebo displej mobilu - v obou případech se dají vlastnosti zobrazení nastavit (měnit jas, kontrast, barevnost atd.), což zásadně změní vnímání fotografie. Ve skutečnosti však zobrazení nemá žádný vliv na původní předlohu, mění se jen zobrazení v tom momentu a na daném médiu. Při tisku tedy toto nastavení nehraje žádnou roli - tiskne se původní fotografie tak, jak je uložena v souboru.

Jak odhadnout, jak bude obraz po vytisknutí vypadat?

V první řadě je potřebné prověřit, jestli má předloha dostatečné rozlišení pro tisk na požadovaný rozměr. Jen předloha s dostatečným (radši více než méně) rozlišením má šanci změnit se na kvalitní výtisk. Pozor i na podklady získané od profesionálních fotografů - je běžné, že Vám dodají fotografie ve více rozlišeních - verzích podle určení. Tu stejnou fotografii potom dostanete na CD nebo na USB v malém rozlišení (hodí se pro elektronické publikování, například na sociální sítě), nebo ve vysokém rozlišení (potřebné například pro tisk obrazu).

Důležité upozornění: Téměř vždy jsou nepoužitelné soubory zpětně stažené ze sociáních sítí (při nahrávání se totiž kvůli rychlosti načtení a úspoře místa často zásadně automaticky snižuje jejich rozlišení).

Pokud chcete vidět, jak bude fotografie po tisku skutečně vypadat, dá se to zkontrolovat i v prohlížeči souborů na běžném monitoru (zdarma dostupný, poměrně nenáročný na obsluhu je například IrfanView), jen to už vyžaduje alespoň základní praxi práce s grafikou. Nejdříve si převzorkujte svoji fotografii na "ideální" rozlišení, tedy 5 pixelů na 1 mm tištěného rozměru. Obvykle je tato možnost v menu "Upravit" každého grafického editoru či prohlížeče. Následně si v nastavení zapněte zobrazení 1:1 - obvykle bývá "default" aktivovaný režim "Přizpůsobit oknu", který zobrazený obrázek zmenší tak, že se celý vejde do právě otevřeného okna na monitoru (čím se zkreslí chyby). Po změně režimu na "1:1" se sice zobrazí pouze malý výřez z fotografie, bude však rozměrově zodpovídat budoucímu výtisku a případné chyby budou viditelné - je potřebné se zaměřit hlavně na ostrost, nasvícení (aby nic nebylo příliš světlé nebo tmavé) a plynulost barevných přechodů. Dobře se to kontroluje například na lidské pleti (líce, čelo) - nesmí být vidět fleky, či ostré přechody odstínů "tělové" barvy.

Důležité je prohlédnout si obrázek při neutrálním nastavení zobrazení na použitém monitoru, t.j. nemít manuálně zvýšený/snížený jas monitoru, kontrast či jinak zvýrazněné barevné podání. Na kontrolu by sice byl ideální tzv. "kalibrovaný monitor" (používá se v grafických studiích a bývá násobně dražší v porovnání s běžnými monitory), ale i neutrálně nastavený běžný monitor poskytne alespoň základní odhad.

Pokud si nejste jisti kvalitou fotografie, raději požádejte našeho grafika o kontrolu a případnou korekci. Můžete nám napsat na e-mail či požádat o kontrolu předlohy v samotné objednávce (potřebné uvést do poznámky). Pokud si přejete, abychom předlohu i zkorigovali (zesvětlili, ztmavili atd.), také to prosím uveďte do poznámky v objednávce.

Bez výslovného přání zákazníka však do samotné předlohy nějak nezasahujeme, tiskneme ji bez jakýchkoliv korekcí.