Symbol budoucnosti i kreativity. Poznejte barvu roku 2022 | Blog
08.03.2022
DarčekyOdSrdca
2022-03-08 Symbol budoucnosti i kreativity. Poznejte barvu roku 2022      Délka čtení: 3 min.

Symbol budoucnosti i kreativity. Poznejte barvu roku 2022

Barvou roku 2022 se stal odstín Very Peri. Už v pořadí 22. barvu roku vyhlásil Pantone Color Institute, součást americké firmy Pantone, která zavedla novou zvyklost v roce 2000. Odborníci institutu každoročně zvolí barvu, která zodpovídá společenskému dění a reflektuje aktuální situaci okolo nás.

barva roku 2022 very peri

 

Ve zkratce – Very Peri byla vytvořena speciálně na tuto příležitost a rozhodně to není fialová. Zajímá Vás více?

Přečtěte si poselství barvy roku 2022 a také praktické informace o tom, jak se Vám Pantone vzorkovník barev může hodit například i ve chvíli, kdy budete potřebovat kvalitní tisk.

 

Barva roku „Veri Peri“. Jak vznikla a kde všude se s ní setkáte?

Když 9. prosince 2021 Pantone představilo nový odstín modré, nastal v dizajnérských a fashion kuloárech šum. Fialová? No, to ne. Firma Pantone – dlouholetá autorita ve světě barev, se jasně ohradila a vysvětlila, že Veri Peri je ten nejšťastnější odstín modré, jaký tu kdy byl. S přesným označením PANTONE 17-3938 Veri Peri přichází tato kráska ve chvíli, kdy svět potřebuje novou naději v jasnější a optimističtější zítřky.

 

Čím je tato barva roku výjimečná?

Právě červené záblesky v jemné modré, které umocňují výsledný dojem fialové, přinášejí potřebu hledat něco nové. Veri Peri tak otevírá náruč možnostem, inovacím a progresivnímu přístupu k budoucnosti. Zároveň však tento odstín nabádá ke kreativitě a tvořivosti. Na jedné straně opatrně, ale sebejistě a plný optimismu, vzhlíží k dynamické a hlavně radostné budoucnosti.

Ve chvíli, kdy svět hledá odpovědi na nové situace, zůstávají barvy stále způsobem vyjádření emocí či dokonce vzájemné komunikace. I z tohoto důvodu byla tentokrát (a vůbec poprvé) barva roku vytvořena a ne zvolena z Pantone vzorkovníku.

Pantone Institut tak zase jednou potvrdil, že výběrem barvy roku dokáže vyjádřit převážnou většinu pocitů, které dnes sdílejí lidé po celém světě. Tak tedy, poďme jej udělat více… Veri Peri!

 

Dizajnéři, vizážisti, stylisti, grafici i webdizajnéři. Ti všichni vědí, jak barvu roku správně uchopit

Ptáte se, co všechno barva roku ovlivňuje? To zjistíte lehce ve chvíli, kdy se ocitnete na významné módní show, prolistujete si katalog nábytku s novou kolekcí doplňků, nebo Vám u tvorby designu Váš grafik nabídne nový pohled na barevné kombinace rebrandu loga. V momentě, jak svět zjistí, v jakých odstínech se bude nést nejbližší rok, návrháři a módní domy vypustí první vlaštovky svých návhrů, aby udrželi krok s trendy.

Barva roku má však neochvějné místo i ve světě multimédií. Firma Pantone, spolu s gigantem Microsoft, vnáší nový odstín modré i do obrazovek miliard počítačů, tabletů a smart telefonů v těch nejpoužívanějších programech a aplikacích. A jak je to v případě grafického designu tiskovin?

grafický design v barvě very peri

 

Pantone Color Matching Systém přináší ve světě tiskovin maximum možností a způsob, jak najít shodu

Nejznámějšími škálami barevných režimů jsou CMYK a RGB. Kromě těchto dvou barevných modelů je tu však i třetí – model Pantone.

Pantone Color Matching Systém (zkratka PMS) je ideální volbou hlavně ve chvíli, kdy není celkem jednoduché zadefinovat přesné parametry zvoleného odstínu.

Platí totiž, že barva v režimu RGB, kterou zvolí grafik při tvorbě letáku, po jeho vytisknutí nezodpovídá tomu, co klient vidí na monitoru počítače. DTP tiskaři totiž na definici barev používají právě druhý ze vzpomenutých modelů – CMYK. Je známé, že odstíny RGB vznikají mícháním červené, zelené a modré, pro CMYK jsou charakteristické C – modrá, M – magenta, Y – žlutá a K – černá. Pantone je cesta, pokud nevíme, pro který se rozhodnout.

 

Pantone vzorkovník zahrnuje (i s aktuální barvou roku) více než 3000 odstínů

Dřívě, než se zkušený grafik pustí do tvorby loga či jakékoliv tiskoviny, vybírá si i barevný režim, ve kterém návrh vytvoří. A právě ve chvíli, kdy je potřebné nají soulad mezi elektronickým zobrazením, návrhem pro klienta a v neposlední řadě i vytisknutým výsledkem v podobě nových vizitek nebo velkoplošných bannerů, přichází řešení v podobě Pantone vzorkovníku. Nabízí totiž možnost, jak se shodnout a používat stejný odstín napříč celou firemní identitou a prezentací.

Důkazem, že je z čeho vybírat, je více než 3000 barevných odstínů, které se míchají ze 14-ti základních barev. Každá z nich má svůj identifikační kód a nachází se v Pantone vzorkovnících, které používají designéři, návrháři, grafici po celém světě.

Pokud právě vytváříte novou značku, přemýšlíte nad firemní identitou, nebo plánujete kompletní rebrand, zvažte, či právě Veri Peri, jako barva roku 2022, nebude tou pravou volbou pro Váš projekt. V Dárečky od srdce Vám rádi podáme pomocnou ruku při jeho návrhu a realizaci.

Potřebuji kvalitní tisk